top of page

Sunt Iulia Popa, Psihoterapeut Cognitiv-Comportamental, acreditat de Colegiul Psihologilor din România.

Lucrez atât fizic, în cabinetul din Cluj-Napoca, cât și online. În practica mea, abordez atât prevenția, pentru a cultiva sănătatea mintală și a evita apariția psihopatologiilor, cât și intervenția terapeutică, atunci când dificultățile emoționale sau comportamentale își fac simțită prezența.

 

Sesiuni individuale
adolescenți

*50 min. fiecare sesiune

200 lei/ sesiune

Sesiuni individuale
adulți

*50 min. fiecare sesiune

200 lei/ sesiune

Sesiuni de cuplu/
familie

*50 min. fiecare sesiune

250 lei/ sesiune

1. Consult telefonic gratuit
Durată: 20 minute

Prima etapă oferă clienților o discuție telefonică gratuită, concepută pentru a explora nevoile și așteptările lor. În acest timp, aceștia primesc informații esențiale despre serviciile disponibile și pașii următori.

2. Evaluarea cazului
Durată: 50 minute

Evaluarea include un interviu semistructurat și ulterior, completarea unor instrumente psihologice.  Aceasta ajută la identificarea punctelor vulnerabile și a simptomelor specifice cu care clientul se confruntă, oferind o imagine clară asupra dificultăților.

3. Conceptualizarea cazului
Durată: 50 minute

Terapeutul creează o imagine detaliată a provocărilor clientului, analizând mecanismele care le declanșează și le întrețin. Ce se întâmplă, de ce se întâmplă și ce putem face? Această etapă este esențială pentru a stabili obiectivele terapiei și un plan terapeutic personalizat, orientat către nevoile individuale ale clientului.

3. Intervenția terapeutică 
Durată: 50 minute

Număr de ședințe: 4/6/8/10 în funcție de complexitatea cazului. Minim 1 sedință/ săptămână.

Se trece la implementarea planului de tratament, utilizând tehnici specifice și strategii personalizate pentru a aborda dificultățile identificate. Fiecare sesiune urmărește să sprijine clientul în atingerea obiectivelor sale.

4. Monitorizarea progresului
Periodic

Pe parcursul intervenției, progresul este monitorizat constant, permițând adaptarea tratamentului în funcție de schimbările observate și de feedback-ul primit de la client.

5. Încheierea procesului terapeutic
Durată: 50 minute

Ultima etapă presupune elaborarea unui plan de prevenție. Frecvența ședințelor este redusă treptat, oferindu-i clientului ocazia să aplice independent tehnicile învățate, consolidând astfel rezultatele obținute.

rown Lounge Chair

Pachete sesiuni 

Terapie individuală adolescenți/ adulți
Pachet      10 sesiuni         10% reducere        Plată în avans
Pachet        6 sesiuni          6 % reducere        Plată în avans

Terapie de cuplu/ familie
Pachet      10 sesiuni         10% reducere        Plată în avans

Pachet        6 sesiuni          6 % reducere        Plată în avans

În practica mea integrez mai multe direcții terapeutice validate științific:

  • Terapia cognitiv-comportamentală (CBT) – pentru a înțelege și restructura tiparele de gândire disfuncționale;

  • Terapia prin acceptare și angajament (ACT) – pentru a învăța cum să trăiești o viață ghidată de valorile tale, chiar și în prezența emoțiilor dificile;

  • Terapia dialectic-comportamentală (DBT) – cu accent pe reglarea emoțiilor, toleranța la distres și abilitățile de relaționare;

  • Terapia schemelor – pentru a explora rădăcinile timpurii ale tiparelor emoționale și comportamentale repetitive.

Cred într-o terapie centrată pe om, nu pe problemă – una în care ritmul este dictat de tine, iar relația terapeutică este baza siguranței și schimbării.

Fie că te confrunți cu anxietate, depresie, blocaje emoționale, dificultăți în relații sau vrei pur și simplu să te înțelegi mai bine, sunt aici să te însoțesc în procesul tău. 

Life coaching

Stagii de practică pentru studenți

Activitatea de practică se adresează studenților și masteranzilor din cadrul facultăților de psihologie și are ca obiectiv familiarizarea acestora cu modul de desfășurare a activității într-un cabinet individual de psihologie. Pe parcursul stagiului, studenții vor dobândi informații esențiale despre rolul și responsabilitățile unui psiholog, precum și despre abilitățile și resursele necesare practicării profesiei de psihoterapeut. În cadrul programului, participanții vor primi atât cunoștințe teoretice, cât și aplicate, în domeniul psihoterapiei cognitiv-comportamentale. Orarul și activitățile vor fi stabilite împreună cu studenții, în funcție de nevoile și disponibilitatea lor.

 

La finalul stagiului, se va elibera o adeverință destinată instituției de învățământ, care atestă numărul de ore efectuate în cadrul practicii.

Pentru înscrieri și informații suplimentare, vă rugăm să ne contactați pe WhatsApp la +40740 027 638.

450 lei - 30 ore de practică
600 lei - 40 ore de practică
900 lei - 60 ore de practică
Therapy Session Discussion

SESIUNI DE INTERVIZARE

Dacă simți că ai nevoie de claritate, sprijin sau direcție, te aștept cu drag să lucrăm împreună în sesiuni de intervizare. Aceste sesiuni pot fi un sprijin real, bazat pe întreaga mea expertiză și experiență acumulată atât în cabinetul de psihoterapie, cât și în sistemul de învățământ.

Știu cât de copleșitor poate fi începutul.

 

Știu cum e să vrei să fii un psiholog bun, dar să nu știi exact de unde să începi sau ce opțiuni ai.


Îți ofer un spațiu cald, sigur și în același timp profesionist, în care poți pune întrebări, poți explora direcții și opțiuni de carieră realiste, adaptate nevoilor tale.

Ce îți pot oferi în aceste sesiuni de intervizare

  • Sprijin pentru studenți și psihologi aflați la început de drum. Îți ofer un spațiu sigur în care să discutăm despre începuturile tale în profesie. Îți împărtășesc din experiența mea acumulată atât în cabinetul de psihoterapie, cât și în cel de consiliere școlară: situații reale, provocări, momente de reușită și lecții învățate în timp. Scopul meu este ca tu să ai o imagine cât mai clară asupra practicii psihologice, să îți dezvolți încrederea profesională și să faci pași siguri, fără să simți presiunea de a „le ști pe toate” de la început.

  • Ghidare pentru rolul de profesor-consilier școlar. Dacă simți că această direcție te atrage, te însoțesc cu informații practice și cu o perspectivă realistă asupra activității din școală. Discutăm despre atribuții, responsabilități, dinamica instituțională, relația cu elevii, părinții și cadrele didactice. Clarificăm împreună pașii administrativi (titularizare, definitivat), precum și competențele și atitudinile care te ajută să te integrezi într-o școală într-un mod profesionist, autentic și sustenabil.

  • Orientare profesională adaptată nevoilor tale. Discutăm deschis despre ce ți se potrivește: cabinet, școală, clinici private, HR, sau alte forme de practică psihologică. Explorăm împreună oportunitățile reale de pe piața actuală, tipurile de colaborări oferite de clinicile private și modul în care se lucrează în primele etape ale carierei. Analizăm veniturile pe care le poți obține realist în funcție de fiecare opțiune, avantajele și limitele fiecărui traseu și ce formă de practică este potrivită legal și etic la început de drum. Scopul este să îți construiești un parcurs coerent și aliniat cu valorile și obiectivele tale. Explorăm împreună ce ți se potrivește și cum poți ajunge acolo.

 

Experiența mea este aici pentru a te susține.

Am trecut prin aceste etape, am văzut ce funcționează și ce nu, și cred cu tărie că pot face o diferență reală pentru cei aflați la început, mai ales pentru studenții care nu știu încă ce drum să aleagă.

Te însoțesc cu răbdare, claritate și încredere în potențialul tău. Ești binevenit exact așa cum ești, să construim împreună noi oportunități.

Cum ne pregătim de

ȘCOALĂ?

Atelier special gândit pentru copiii din clasa  PREGĂTITOARE

Structură atelier:

  • Ce înseamnă școala pentru mine?

  • Care sunt așteptările părinților mei?

  • Ce pot face eu ca să mă integrez și să am o viață ușoară și frumoasă la școală?

  • Sunt valoros și știu că nu sunt inferior nimarui. Ca ființă umană am tot ceea ce am nevoie ca să pot face față oricărei situații.

  • Toți suntem inteligenți, dar avem tipuri de inteligență diferite:

    • Inteligența vizual-spațială

    • Inteligența intrapersonală

    • Inteligența interpersonală

    • Inteligența logico-matematică (rațională)

    • Inteligența lingvistică

    • Inteligența muzicală și ritmică

    • Inteligența kinestezica (fizică)

    • Inteligența naturalistă

    • Inteligența existențială

  • Care sunt regulile pe care elevii le respectă le școală?

  • Doamna Învățătoare are rolul de a mă educa, de a-mi transmite informații și a mă susține din punct de vedere educațional. Ea este adultul care mă protejează când sunt la școală, persoana în care pot avea încredere și căreia îi pot cere ajutor.

  • Vom învăța despre comunicarea asertivă, care presupune exprimarea clară și fermă a dorințelor, emoțiilor, părerilor și intereselor proprii, fără a-i leza în vreun fel pe ceilalți, adică fără a jigni sau a arăta dezinteres, dispreț, ostilitate. Această abilitate valoroasă îi va aduce multe beneficii preșcolarului.

  • Vom învăța că pentru fiecare problemă există cel puțin o soluție! Greșeala este cea mai sigură oportunitate de învățare. E important ca preșcolarul să știe faptul că, greșelile sunt paşi importanţi şi necesari în procesul de învăţare, de cunoaștere şi mai ales de obţinere a performanţei.

  • Vom explora care este diferența dintre un sef și un lider de grup. La școală se formează adeseori astfel de relații. Unii copii au abilități de lider, alții sunt o verigă importantă în echipă. E valoros pentru un preșcolar să știe negocia, să înțeleagă atunci când este manipulat și să cunoască metode sănătoase de a face față situației.

individual /grup 

*6 sesiuni individuale/50 min. fiecare sesiune
*6 
sesiuni de grup (maxim 6 persoane) /
50 min. fiecare sesiun
e

Elementary school
Exam

Cum ne pregătim de
EVALUAREA NAȚIONALĂ ȘI BACALAUREAT?

Structură atelier:

  • Ce înseamnă acest examen pentru mine?

  • Care este motivația mea? 

  • Care sunt așteptările părinților mei?

  • Cum va fi viața mea dacă reușesc să obțin ceea ce îmi doresc?

  • Cum va fi viața mea dacă nu reușesc să obțin ceea ce îmi doresc?

  • Identificarea stilului personal de învățare

  • Strategii și tehnici mnezice de învățare

  • Ce pot face eu ca să am o viață frumoasă și să reduc presiunea în aceste luni dinaintea examenului?

  • Somnul, mâncarea și odihna nu sunt negociabile. Corpul meu are nevoie de aceste resurse ca să poată avea energia necesară pentru a mă susține.

  • Un orar stabilit, o rutină zilnică, îmi vor aduce o stare de bine, un sentiment de control și autoeficacitate.

  • Voi face tot ce pot, tot ce ține de mine ca să iau acest examen cu o notă mare și să merg acolo unde îmi doresc la liceu/facultate. Chiar dacă voi face tot ceea ce ține de mine să reușesc, există o posibilitate să nu intru acolo unde îmi doresc. Acest lucru nu înseamnă că sunt fară valoare. 

  • Voi căuta oportunitățile de moment și voi decide, susținut de părinții mei, varianta cea mai potrivită pentru mine.

individual /grup 

*6 sesiuni individuale/50 min. fiecare sesiune
*6 
sesiuni de grup (maxim 6 persoane) /
50 min. fiecare sesiun
e

Pregnant Woman in Nature

Odată cu bebe..
se naște și MAMA

Atelier pentru gravide

"Mamă pentru prima oară"

Structură atelier:

  • Vom aborda relația gravidei cu mama, prima lecție "învățată" despre ce înseamnă să fii mamă, care se află în subconștientul nostru.

  • Vom învăța care este cel mai important rol al tatălui.

  • Vom învăța despre neuronii oglindă, faptul că bebe va reflecta tot ceea ce simte mama.

  • Vom învăța despre distorsiunile cognitive și emoții dezadaptative, care nu ne ajută să facem față la situațiile neplăcute, precum și despre emoțiile adaptative, funcționale, cele care ne ajută. 

  • Vom identifica cele mai mari frici pentru o mamă, și vom explora împreună ce înseamnă pentru fiecare din noi "să fiu o mamă suficient de bună pentru copilul meu."

  • Vom învăța să deosebim gândurile raționale de gândurile iraționale și vom învăța strategii eficiente ca soluție în prevenția depresiei post-partum.

  • Vei cunoaște viitoare mămici care vor trece printr-o perioadă similară și veți putea crea împreună un mediu de susținere și suport emoțional reciproc.

grup de max. 8 persoane
*1 sesiune de grup/180 min. 
 

Mother and Son

Mamă de carieră sau
Carieră de mamă?

Atelier pentru gravide și mame

 

Structură atelier:

  • Vom pune împreună pe hârtie câte roluri ai in acest moment. Vom discuta despre lupta cu sentimentul de vinovăţie. Să ai o familie şi un job sunt lucruri perfect fireşti atât pentru femei, cât si pentru bărbaţi, în zilele noastre. Ce costuri implică asta pentru noi, femeile?

  • Echilibrul între carieră şi familie constituie o problemă a societății în care trăim. Nu ești singura, care duce această luptă. Vom analiza costurile și beneficiile fiecărui rol, astfel încât să îti fie mai clară decizia ta, oricare ar fi aceasta.

  • Echilibrul între carieră şi familie nu înseamnă că TREBUIE să faci totul de una singură.

  • Analizează-ţi priorităţile şi stabileşte-ţi limitele împreună cu noi!

  • Te vom sprijini să îți exprimi părerile cu fermitate, odată ce vei fi conştientă de resursele şi limitele tale. 

  • Asumă-ţi alegerea, în mod conștient, oricare ar fi ea! Mamă de carieră, Carieră de mamă, sau.. Amândouă! 

  • Fii blândă cu tine și nu uita că...   ești OM!

grup de max. 8 persoane
*1 sesiune de grup/180 min. 
 

Reflection

Cine sunt eu, femeia din oglindă?

Atelier pentru femei

 

Structură atelier

  • Sunt mama mea, bunica mea, sunt experiențele pe care le-am trăit.

  • Feminitatea nu mai este recunoscută ca ceea ce este de fapt și de aici, tendința femeilor de a fi cât mai puternice și masculine.

  • În ziua de azi, trebuie să fii blândă și serviabilă, să ai o siluetă perfectă, să fii implicată în viața de familie, să fii disponibilă pentru copiii tăi la orice oră, să investești în relația cu partenerul și mai mult, să investești toate resursele pe care le ai pentru.. a fi pe placul celorlalți.

  • Femeia de azi plânge când nu o vede nimeni, se ascunde în baie pentru cinci minute de respiro, uneori rămâne fară resurse și este epuizată. Are parte de provocări, dar odată ce a învățat să fie de partea ei și manifestă iubire și compasiune pentru sine, este deja o ÎNVINGĂTOARE!

  • Odată ce a învățat să se iubească pe sine, să fie blândă și caldă în primul rând cu ea, femeia din ziua de azi se prețuiește! EA ȘTIE că este valoroasă prin simplul fapt că este ! 

grup de max. 8 persoane
*1 sesiune de grup/180 min. 
 

Young Ballerinas

Sunt valoros pentru că sunt UNIC

Atelier pentru copii

cu vârste cuprinse între 6-10 ani

 

Structură atelier:

  • Cine sunt eu?

  • Ce înseamnă să fii valoros?

  • De ce unii oameni sunt valoroși prin ceea ce au? Prin lucrurile materiale? În timp ce alți oameni sunt valoroși prin ceea ce sunt, prin felul în care aleg să se comporte cu ceilalți?

  • Eu sunt om și oamenii fac greșeli. Greșeala este o oportunitate de învățare aici pe Pământ. 

  • În toată lumea asta mare nimeni nu mai e ca mine. Sunt unic ! Iar să fii unic e mai important decât să fii perfect. 

  • Eu sunt  în continuă schimbare și evoluție.. eu.. cel de azi sunt diferit de cel de ieri. 

  • Campionii sunt oameni care au greșit de nenumărate ori, au pierdut, apoi au avut curajul să încerce din nou și din nou. Ca să fii bun la ceva, e nevoie să exersezi de multe ori, să ai răbdare cu tine și apoi să exersezi din nou.

individual /grup 

*4 sesiuni individuale/50 min. fiecare sesiune
*4 
sesiuni de grup (maxim 6 persoane) /
50 min. fiecare sesiun
e

Happy Little Girl

Emoțiile, super puterea noastră

Atelier pentru copii

cu vârste cuprinse între 6-10 ani

 

Structură atelier:

  • Ce sunt emoțiile și care sunt acestea?

  • Care este rolul emoțiilor? De ce avem mai multe emoții negative decât pozitive?

  • Ar trebui să fim tot timpul fericiți? Ce înseamnă starea de bine?

  • Emoțiile rămân cu noi toată viața și noi le controlăm pe ele, nu ele pe noi.  Sunt prietenele noastre și ele ne comunică un mesaj. Vom afla împreună care este mesajul fiecărei emoții.

  • Cum ne influențează emoțiile noastre comportamentele? 

  • Care este legătura dintre gândurile  și emoțiile noastre?

  • Emoțiile ne pot ajuta, dar ne pot și încurca în anumite situații, în funcție de ceea ce gândim în acel moment și cum alegem să ne comportăm.

  • Vom explora împreună legătura strânsă dintre gânduri, emoții și comportamente.

individual /grup 

*6 sesiuni individuale/50 min. fiecare sesiune
*6 
sesiuni de grup (maxim 6 persoane) /
50 min. fiecare sesiun
e

Child In Speech Therapy

Legile fericirii și RetMagia

Atelier pentru copii

cu vârste cuprinse intre 6-10 ani

 

Structură atelier:

  • Vom face cunoștință cu Retman și Legile Fericirii.

  • Vom învăța să deosebim gândurile Raționale de gândurile Iraționale.

  • Îl vom cunoaște pe Irationalius și pe fiecare din slugile sale: Catastrofus, Necesarus, Descurajatus, Frustratus. 

  • Vom învăța despre emoțiile adaptative, care ne ajuta să facem față la situațiile neplăcute, precum și despre emoțiile dezadaptative, cele care nu ne ajută deloc. 

  • Vom învăța să devenim "detectivi" și să le recunoaștem pe slugile lui Irationalius când încearcă să ne trimită un gând irațional, apoi ne vom întreba ce ar spune Retman și ce alte gânduri raționale ar putea să existe?

  • Vom face cunoștință cu ABC-ul cognitiv comportamental.

individual /grup 

*8 sesiuni individuale/50 min. fiecare sesiune
*8 
sesiuni de grup (maxim 6 persoane) /
50 min. fiecare sesiun
e

Luxurious Hotel Bed

Ce simte TATA,
când patul e gol?

Atelier pentru cupluri

Structură atelier:

  • Odată cu venirea copilului, se naște și TATA.

  • Ce înseamnă să fii tată?

  • Care sunt fricile celor care sunt "tată pentru prima oară"?

  • Odată cu venirea noului membru al familiei, tata trece oarecum pe locul 2 în viața mamei, iar în primele luni de viață în trei, cuplul rămâne  în umbră.

  • Cât timp este "normal" că mama să doarmă cu copilul?

  • Care sunt "costurile ascunse" și beneficiile acestei situații? 

  • Care sunt nevoile tatălui?

  • Care sunt nevoile soțului?

  • Ce roluri mai au mami si tati?

  • Care sunt resursele pe care le putem accesa, astfel încât și tatăl să se simtă susținut și iubit?

  • Când mami și tati sunt bine, copilul are un mediu sigur și cald, în care se poate dezvolta frumos.

  • Copilul este fructul relației noastre. În timp ce acest fruct se "coace" frumos, este extrem de important să nu uităm să udăm "rădăcinile".

  • Calitatea relației dintre tatăl și mama copilului este probabil cel mai puternic predictor al calității și cantității timpului petrecut de tată cu copilul, ne spun studiile. 

grup de max. 8 persoane
*1 sesiune de grup/180 min. 
 

Romantic Couple

Copiii văd, copiii fac..
Relația pe care o văd la părinți, e exemplul lor de normalitate

Atelier pentru cupluri

Structură atelier:

  • Dacă tu ca femeie te sacrifici mereu pentru ceilalți, iți neglijezi nevoile și te pui pe ultimul loc, la fel va face și fetița ta în viața de adult. În subconștientul ei, vă rămâne această credință, această lecție despre cum "trebuie" să fii ca femeie adultă, învățată implicit prin observare. 

  • Dacă tu ca bărbat, lucrezi de dimineața până seara, ești mereu cu capul în telefon chiar și când ajungi acasă, la fel va face și copilul tău în viața adultă.

  • Mama și tata vor rămâne modele pentru tot restul vieții copilului, indiferent dacă el sau ea vor fi conștienți sau nu de acest lucru. E important ca noi, părinții, să devenim conștienți de modelul pe care noi înșine îl furnizăm copilului.

  • De cele mai multe ori, mesajele contradictorii apar atunci când părintele transmite un anumit mesaj în mod verbal și un mesaj opus, prin comportament. Spunem copiilor că fumatul nu este sănătos, iar apoi ne aprindem o țigară.

  • E necesar ca mesajul părinților să fie unul și același, să se susțină reciproc pentru a exprima limite clare copilului. Părinții sunt fundația care asigură nevoia de a avea un sentiment de siguranță și ghidaj. Un mesaj confuz îl va face pe copil să se simtă dezorientat și pierdut.. pe cine să ascult.. pe mama, sau pe tata?

grup de max. 5 cupluri
*1 sesiune de grup/180 min. 
 

Sharing a Bed

Suntem un cuplu sau doar colegi de cameră?

Atelier pentru cupluri

Structură atelier:

  • Lista de probleme individuale și de cuplu pe care ne dorim să le explorăm împreună.

  • Ce a însemnat pentru noi viața de cuplu, înainte de venirea copilului?

  • Ce comportamente ne aduceau plăcere atunci?

  • Ce facem acum doar în doi?

  • Care sunt momentele care susțin flacăra cuplului nostru?

  • Ce beneficii ne aduce viața noastră împreună?

  • Care sunt costurile relației noastre? 

  • Ce obiective individuale avem pentru următorii 5 ani și care sunt obiectivele noastre comune?

  • Ce am construit împreună? Pentru ce suntem recunoscători?

  • Care sunt valorile noastre individuale?

  • Daca aș avea o baghetă magică, cum ar arăta relația mea ideală de cuplu? Ce comportamente ar face partenerul meu?

  • Chiar dacă ne dorim uneori să avem momente intime, să bem un vin, să ne uităm la un film împreună, cuplul este deseori în imposibilitatea de a face acele comportamente, datorită rolurilor de mamă și tată.  

  • Ce strategii de coping putem alege, astfel încât să nu ne îndepărtăm unul de calălalt?

  • Care sunt situațiile critice? Ce gânduri ne ajută în astfel de momente? 

grup de max. 5 cupluri
*1 sesiune de grup/180 min. 
 

ADOLESCENȚA
și provocările ei

Acest atelier este dedicat adolescenților cu vârste cuprinse între 12 și 16 ani și părinților lor, oferind un spațiu deschis și sigur pentru a discuta despre schimbările adolescenței, relațiile sănătoase, sexualitate responsabilă și educație emoțională.

 

Întâlnirea începe cu o sesiune de 1 oră dedicată părinților, unde vom aborda modalități eficiente de comunicare cu adolescenții pe aceste teme sensibile.

Ulterior, adolescenții vor participa la 4 sesiuni interactive, în care vor explora subiecte precum schimbările fizice și emoționale, relațiile romantice sănătoase, impactul consumului de pornografie, metode de protecție și respectul față de propriul corp.

📍 Scopul nostru: Crearea unui dialog deschis, bazat pe respect și înțelegere, care să sprijine adolescenții în formarea unei perspective sănătoase asupra propriei identități și relațiilor interpersonale.

Investește în educația emoțională a copilului tău!

individual /grup 

*5 sesiuni individuale/50 min. fiecare sesiune
*5 
sesiuni de grup (maxim 6 persoane) /
50 min. fiecare sesiun
e

Playing with Mobile Phone

De ce avem nevoie de terapie?
Pentru a crește calitatea vieții pe care o trăim!

Ce înseamnă calitatea vieții?

Dacă experienţa subiectivă nu este doar o dimensiune a vieţii, ci viaţa însăşi, înseamnă că noi ne trăim propria realitate?

Cât e destin şi cât stă în capacitatea noastră de a avea o viaţă împlinită? Care sunt factorii care influenţează calitatea vieţii unei persoane?

„Calitatea vieţii este aflată în strânsă legătură cu satisfacţia faţă de viaţă – adică modul în care o persoană se poziţionează faţă de viaţă ca întreg", spune Raina Şaguna, psihoterapeut integrativ & psiholog-clinician. Satisfacția se poate măsura prin folosirea unor indicatori care privesc aspecte concrete ale vieţii, de exemplu: satisfacţia faţă de serviciu, faţă de viaţa de familie, faţă de nivelul financiar, faţă de petrecerea timpului liber sau față de starea de sănătate.

Aristotel spune că nu există o reţetă unică de a ajunge la fericire şi nici o formă unică de manifestare a acesteia, pentru că semnificaţia ei depinde de fiecare în parte. Cu alte cuvinte, subiectivismul, modul fiecăruia de a fi, ne influenţează  perspectiva asupra vieţii.

Oamenii întreabă mereu

care este scopul vieţii dacă oricum totul este sortit pieirii? 

Chiar dacă mulţi dintre noi căutăm răspunsuri la această întrebare în afara noastră, cu siguranță vom găsi mai multe răspunsuri dacă vom privi în interiorul nostru.

 

Echilibrul interior rezultă din conştientizarea faptului că

nu lucrurile în sine ne deranjează,

ci interpretarea pe care noi ştim să le-o dăm.

Cu cât lucrăm mai mult la acest aspect, cu atât reuşim să ne poziţionăm faţă de evenimentele de viaţă sau faţă de viaţa însăşi, aşa încât să ne şi putem da voie să ne bucurăm de ea.

 

„Nu evenimentele ne influenţează, ci modul în care le interpretăm.” Epictet

Despre fericire

Pentru a fi fericit, ai nevoie să fii:

  • mulţumit de trecut

  • (cât mai) bucuros în prezent şi

  • optimist faţă de viitor

Cum este generată fericirea?

  • Factorii genetici ca predispoziții - 50%

  • Circumstanţele de viaţă (ceea ce ţi se întâmplă) - 10%

  • Factori psihosociali - 40%

 

Cei mai importanți factori psihosociali:

  • Sănătatea şi un stil de viaţă sănătos

  • Reţelele sociale.  Lipsa reţelelor sociale (familie, prieteni) poate fi compensată de un venit anual de aproximativ 50.000 USD (date obţinute pe polulaţia americană). Căsătoria creşte speranţa de viaţă cu aproximativ 7 ani la bărbaţi şi cu aproximativ 4 ani la femei.

  • Religia/Cultura (care îţi dau sens şi semnificaţie)

  • Banii. Banii sunt importanţi până la un nivel mediu spre superior. După acest nivel mai mulţi bani nu aduc mai multă fericire, dar pot aduce mai multe necazuri.

https://danieldavidubb.wordpress.com/2010/11/10/cum-sa-fim-fericiti-un-scurt-ghid-de-bune-practici/

Table and Chair
Modelling in White

Pastila Psihologică a Fericirii

(Prof.Univ.Dr. Daniel David)

1.Fă ceea ce îţi place, dar care nu-ţi face rău!

2.Fii implicat în proiecte personale!

3.Construieşte-ţi o reţea socială minimală!

4.Construieşte-ţi sens şi semnificaţie prin asumarea unor valori şi a unor relaţii transpersonale!

5.Schimbă ceea ce nu îţi place!

6.Acceptă ceea ce nu poţi schimba!

7.Fă diferenţa între 5 şi 6!

Trăsăturile oamenilor care consideră că au un nivel ridicat în ceea ce privește calitatea vieții pe care o trăiesc: ​

 

- își cunosc valorile personale

- se acceptă pe sine, pe ceilalți şi lumea  înconjurătoare

- privesc greșelile ca oportunități de învățare

– au încredere că vor face față oricărei situații de viață

– își satisfac nevoia de intimitate

– au relaţii personale profunde şi intens emoţionale, nu superficiale

– sunt autonomi și independenţi

– nu confundă scopurile cu mijloacele

– se concentrează pe soluţionarea problemelor şi nu pe victimizarea propriei persoane

– au un aer calm, relaxat, echilibrat

– au un simț al umorului mai mult filosofic, decât ostil

– se identifică în mare măsură cu întreaga umanitate

– în loc de a se adapta pur şi simplu la mediu, îl transcend

Girls in White Dresses

Iulia Popa

Psihoterapeut cognitiv-comportamental

 

Cabinet individual de psihologie

Acreditat de Colegiul Psihologilor din România (COPSI)

Tel: +40.740.027.638

am.iulia@yahoo.com 

Cluj-Napoca și online

  • Whatsapp
  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
bottom of page